czwartek, 28 czerwca 2012

Czeresniowo - truskawkowa krajanka z migdalami


Lato w pelni i choc, jak pisalam przedwczoraj, nie widac tutaj w UK jego oznak, to na owocowych straganach rozkrzyczaly sie kolorami wszystkie letnie owoce. Moje ukochane czeresnie i truskawki, brzoskwinie przeroznych ubarwien i odmian, morele, ktore z pasja pozeram, i inne letnie skarby.

Udalo sie mi ostatnio przysiasc do zaniedbanych magazynow kulinarnych, ktore prenumeruje i poszukac inspiracji, 
w ktorych glowna role odgrywaja czeresnie i truskawki, bo w napadzie szalenstwa zakupilam tychze stanowczo za duzo. I jak zwykle nie zawiodlo mnie moje ulubione Delicious i w lipcowym jego numerze znalazlam przepis na cudownie proste ciasto z .... malinami, ktore zaadoptowalam na moje czeresniowo - truskawkowe potrzeby i voila! Powstala:

CZERESNIOWO - TRUSKAWKOWA KRAJANKA Z MIGDALAMI BEZ CUKRU:


Skladniki:
NA BLASZKE 20 X 25 CM O GLEBOKOSCI 1.5 CM

  • 225g maki pszennej,
  • 100g semoliny (ja uzylam pelnoziarniestej maki zytniej),
  • 200g niesolonego masla,
  • 100g drobnego cukru + 2 lyzeczki (ja uzylam ksylitolu),
  • 225g dzemu truskawkowego (moj byl wlasnej roboty z nektarem z agawy),
  • 200g pokrojonych w cwiartki czeresni i truskawek,
  • 50g uprazonych platkow migdalow,
  • cukier puder do posypania (zmielony ksylitol swietnie go zastepuje)


Wykonanie:

1. Obie maki, cukier i maslo wrzucamy do kuchennego robota i mieszmy, az stanie sie klejace. Rozdzielamy na polowe.
2. Pierwsza polowe wykladamy na wysmarowana maslem blaszke i ugniatamy mocno spodem duzej lyzki.
3. Wykladamy na ciasto dzem i rownomiernie rozprowadzamy. Na to wykladamy warstwe owocow.
4. Do pozostalego ciasta dodajemy migdaly i 2 lyzki cukru, mieszamy i kruszymy je rownomiernie na gore owocow, tak aby je ladnie nakryc.
5. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni ( z termoobiegiem 160) przez jakies 40-50 minut, az sie gora ladnie zarumieni.
6. Po wyciagnieciu studzimy w formie przez jakies 20 minut, po czym kroimy na kawalki, ktore pojedynczo wyciagniete studzimy na kratce.***


Krajanka swietnie sprawdza sie, jako zdrowe - jesli uzyjemy ksylitolu - batoniki, ktore mozna zapakowac na lunch do pracy lub zabrac na wycieczke.

***Ja po wyciagnieciu z piekarnika i przeniesieniu do ostudzenia na kratke, wlozylam je z powrotem do piekarnika na okolo 10 minut, aby ladnie zapiec brzegi i dzieki temu kawalki byly bardziej zwarte i nie rozpadaly sie.

9 komentarzy:

  1. Kasiu , ta krajanka prezentuje się bosko!!!!
    Kasiu , a jak się robi dżem z syropem z agawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musze przyznac, ze sama bylam zaskoczona rezultatem. A najlepiej smakuje teraz, przechowywana w lodowce, zawinieta w papier od piatku. I nalepiej z mocna, czarna herbata Earl Gray :)

      Usuń
  2. a już wiem , ta trzydniowa:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie ta wlasnie, Alu :)

      Usuń
    2. bo mi się przypomniało ,żeś robiła dwie wersje jej :)

      Usuń
  3. Z czereśniami...cudowne! Uwielbiam czereśnie;)

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez je kocham. To moje takie szczegolne owoce, ktore najbardziej kojarza mi sie z dziecinstwem :)

      Usuń